Var ärlig mot dig själv

10.07.2019

Det enklaste sättet att starta en resa för en piggare mamma/pappa är att erkänna för sig själv. "Nej jag är alldeles för trött, jag behöver vila!"

När du säger dem orden till dig själv behöver du inte längre hålla uppe den där masken. Masken av att "allt är sååå bra! Ungarna är glada och på jobbet går det också jättebra!"

Men innerst inne gråter du av trötthet, barnen sover inte på nätterna och chefen ställer orimliga krav på arbetsplatsen. Dessutom har du ju försökt att starta din hälsoresa, men med frånvarande resultat då du endast tränade 2 gånger och slutade äta sötsaker i 4 dagar.. 

Och vet du vad? 

DET ÄR OKEJ. 

Du kan inte göra mer än vad du har kraft till. Och då är de extra viktigt att du är medveten om VAD du lägger din kraft på. För du behöver nu vara smart och prioritera så att du kan tanka på och göra av med så lite som möjligt. 

Så ta den här semester till att utvärdera: 

1. Vad lägger jag kraft på? 

2. Vad ger mig (positiv) kraft? 

3. Vad ger mig negativitet? 

4. Hur vill jag att min vardag ska se ut? Tex. Familjetid m. partner/barn/släkt - Hälsa & Träning - Vänner - Arbete - Hobby etc.


Nu när du strukturerat upp. Begrunda, vila, läs böcker, gå promenader, sov mycket och känn efter. Läs din lista/anteckningar igen. Begrunda lite till. Sov lite mer. Gå en till promenad och fundera....

Känn hur du får en mer positiv syn på din omgivning/livet. Det du vågade drömma om, hur din vardag ska se ut - Dela den med din partner! Begrunda gärna tillsammans! Slå era kloka huvuden ihop och starta hösten med mer energi, klokare planering och mer energi för det som verkligen betyder något för er <3 

För ett friskare & härligare mamma-liv!



Ha en underbar sommar!

Sov - vila - promenera - dröm - granska natur/omgivning - läs - sov lite till


/To Live

To Live by Jennie Jensen - Godkänd för F-skattsedel
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång